Τα λαμπρά μυαλά της Ελλάδας τα "ρουφάει" η Γερμανία




Να μείνω ή να φύγω; Για μία ολόκληρη γενιά το δίλημμα είναι καθημερινό. Άνθρωποι που πέρασαν χρόνια σε πανεπιστημιακά έδρανα, βλέπουν σήμερα το μέλλον τους καθηλωμένο και ζοφερό. Σε μία χώρα που αδυνατεί να αξιοποιήσει τα πιο λαμπρά μυαλά, άνθρωποι με προσόντα νιώθουν εγκλωβισμένοι ή παρείσακτοι.

«Είμαι 7 χρόνια ειδικευμένος ορθοπεδικός είχα δικό μου ιατρείο στο Ηράκλειο της Κρήτης και τους τελευταίους 4 μήνες είμαι στην Γερμανία» λέει ο Γιάννης Χαροντάκης που πήρε την απόφαση να αφήσει πίσω στην Κρήτη και την οικογένειά του προκειμένου να βρει μία καλύτερη εργασία στη Γερμανία.




«Προπάντων ήταν η απέχθεια μου όσον αφορά αυτή την αβεβαιότητα που ζούσαμε, που ζούσα και που ζουν όλοι οι συνάδελφοί μου κάτω στην Ελλάδα. Έδωσα τον Δεκέμβριο εξετάσεις τους 3 μήνες ήμουν μισή μέρα στο φροντιστήριο για την ξένη γλώσσα και την άλλη μισή μέρα ήμουν σαν επισκέπτης γιατρός στην κλινική που είχα την πρόταση. Από τις αρχές του έτους είμαι με συμβόλαιο στη θέση του υποδιευθυντή. Έχω οικογένεια και 2 κόρες 7 και 13 χρονών»αναφέρει στο Star.

Η Βάσω Μπουρνά είναι 30 ετών, σπούδασε Ηλεκτρολόγος-Μηχανικός στην Πάτρα και έπειτα έκανε μεταπτυχιακό. Έφυγε πέρυσι για Βερολίνο και σήμερα κάνει πρακτική στην Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα.

«Έμαθα για μία θέση, έκανα αίτηση, με κάλεσαν σε συνέντευξη και με πήραν. Σου παρέχουν ένα αξιοπρεπές επίπεδο διαβίωσης μέσα στο οποίο πληρώνεις όλα σου τα έξοδα σπίτι, θέρμανση, φόρους. Για την ώρα δε σκέφτομαι να επιστρέψω. Δε βλέπω κάτι αντίστοιχα καλό να με περιμένει στην Ελλάδα»

Ο Δημήτρης Αρσένης είναι ιδρυτής της εταιρείας Euromedicals.gr στην Γερμανία η οποία βρίσκει δουλειά σε έλληνες γιατρούς και νοσηλευτές. Η εταιρία δημιουργήθηκε τον τελευταίο χρόνο ως απόρροια της κρίσης.





« Η ιδέα για τη δημιουργία αυτής της εταιρίας ξεκίνησε από την εθελοντική μας δράση σε ένα δίκτυο το οποίο βοηθάει τους έλληνες που έρχονται στη Γερμανία. Ο αριθμός των ατόμων είναι αρκετά υψηλός. Φτάνει να σας πω ότι την εβδομάδα έχουμε δεκάδες κλήσεις, βιογραφικά και προσκλήσεις ενδιαφέροντος»

Τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής δείχνουν ότι το ρεύμα μετανάστευσης παραμένει υψηλό. Από το 2009 έως το 2011, η μετανάστευση Ελλήνων προς χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης αυξήθηκε κατά 170%. Μόνο στη Γερμανία, την τελευταία τριετία μετανάστευσαν 25.000 Έλληνες.

πηγη απο star.gr
http://www.star.gr/Pages/Ellada_Kosmos.aspx?art=213099&artTitle=reportaz_star_ta_lampra_myala_tis_elladas_ta_roufaei_i_germania