Διπλάσιοι πια οι πτυχιούχοι στη Γερμανία
Τα τελευταία 10 χρόνια διπλασιάστηκε ο αριθμός πτυχιούχων ΑΕΙ στη Γερμανία, σύμφωνα με στοιχεία της στατιστικής υπηρεσίας. Αυτό αποδίδεται στην αύξηση του αριθμού των φοιτητών αλλά και στη μεταρρύθμιση της Μπολόνια.
Ολοένα περισσότεροι νέοι Γερμανοί έχουν στο βιογραφικό τουλάχιστον ένα πτυχίο τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Σύμφωνα με στοιχεία της γερμανικής στατιστικής υπηρεσίας ο αριθμός των αποφοίτων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στη Γερμανία έχει διπλασιαστεί τα τελευταία δέκα χρόνια. Το 2012 οι απόφοιτοι πανεπιστημίου ήταν 208.606, ενώ το 2012 ο αριθμός των σπουδαστών που ολοκλήρωσαν με επιτυχία τις προπτυχιακές σπουδές ανήλθε στις 413.000.
Η απότομη αυτή αύξηση των αποφοίτων Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων οφείλεται σε δύο κυρίως λόγους. Στο διάστημα αυτό μεσολάβησε στη Γερμανία η κατάργηση της υποχρεωτικής στρατιωτικής θητείας, κάτι που οδήγησε πολλούς μαθητές να ξεκινήσουν αμέσως σπουδές σε κάποιο πανεπιστήμιο αντί να στρατευθούν. Ο δεύτερος, και σημαντικότερος λόγος έχει να κάνει με την ευρωπαϊκή εκπαιδευτική μεταρρύθμιση της Μπολόνια. Σύμφωνα με το σύστημα της Μπολόνια ο πρώτος κύκλος πανεπιστημιακών σπουδών (bachelor) ολοκληρώνεται μετά από 3 χρόνια υποχρεωτικής φοίτησης, κάτι που έκανε πιο εύκολη την απόκτηση βασικού τίτλου σπουδών σε ολόκληρη την Ευρώπη.
Προτίμηση στις σπουδές τριετούς φοίτησης
στροφή των Γερμανών στις σύντομες σπουδές |
Αρκετοί συνεχίζουν για master και λιγότεροι για διδακτορικό
Οι λόγοι αυτοί έκαναν τα προγράμματα «bachelor» ιδιαίτερα δημοφιλή στους νέους, με αποτέλεσμα αυτά να προσελκύουν μαζικά πλέον τους αποφοίτους λυκείου. Μάλιστα κατά το 2012 περίπου το 43% των γερμανών αποφοίτων είχε ακολουθήσει τριετή προγράμματα σπουδών, ενώ μόλις το 19,4% ολοκλήρωσε τις παραδοσιακές τετραετείς σπουδές. Οι φοιτητές που συνέχισαν μετά την απόκτηση βασικού τίτλου σε σπουδές μεταπτυχιακού επιπέδου ήταν 14,2%, ενώ κατά πολύ μικρότερο ήταν το ποσοστό όσων κατάφεραν να φτάσουν με επιτυχία στην ανώτατη βαθμίδα της απόκτησης διδακτορικού τίτλου.
Η μαζική στροφή των Γερμανών στις σύντομες σπουδές τριετούς φοίτησης οφείλεται εν πολλοίς στην επιθυμία πολλών για γρηγορότερη απόκτηση ανώτατου πανεπιστημιακού τίτλου, με στόχο την όσο το δυνατό πιο άμεση πρόσβαση στην αγορά εργασίας. Η συνολική οργάνωση του γερμανικού εκπαιδευτικού συστήματος και η σύνδεσή του με την αγορά εργασίας μέσω πχ. των δυνατοτήτων πρακτικής άσκησης στον ιδιωτικό και δημόσιο τομέα παράλληλα ή μετά το πέρας των σπουδών, δίνει επιπλέον κίνητρα στους γερμανούς φοιτητές να ακολουθήσουν το σύντομο, αλλά όχι πάντα και εύκολο, δρόμο του «bachelor».
πηγή DW
Dpa / Δήμητρα Κυρανούδη
Υπεύθ. Σύνταξης: Ειρήνη Αναστασοπούλου
Οι λόγοι αυτοί έκαναν τα προγράμματα «bachelor» ιδιαίτερα δημοφιλή στους νέους, με αποτέλεσμα αυτά να προσελκύουν μαζικά πλέον τους αποφοίτους λυκείου. Μάλιστα κατά το 2012 περίπου το 43% των γερμανών αποφοίτων είχε ακολουθήσει τριετή προγράμματα σπουδών, ενώ μόλις το 19,4% ολοκλήρωσε τις παραδοσιακές τετραετείς σπουδές. Οι φοιτητές που συνέχισαν μετά την απόκτηση βασικού τίτλου σε σπουδές μεταπτυχιακού επιπέδου ήταν 14,2%, ενώ κατά πολύ μικρότερο ήταν το ποσοστό όσων κατάφεραν να φτάσουν με επιτυχία στην ανώτατη βαθμίδα της απόκτησης διδακτορικού τίτλου.
Η μαζική στροφή των Γερμανών στις σύντομες σπουδές τριετούς φοίτησης οφείλεται εν πολλοίς στην επιθυμία πολλών για γρηγορότερη απόκτηση ανώτατου πανεπιστημιακού τίτλου, με στόχο την όσο το δυνατό πιο άμεση πρόσβαση στην αγορά εργασίας. Η συνολική οργάνωση του γερμανικού εκπαιδευτικού συστήματος και η σύνδεσή του με την αγορά εργασίας μέσω πχ. των δυνατοτήτων πρακτικής άσκησης στον ιδιωτικό και δημόσιο τομέα παράλληλα ή μετά το πέρας των σπουδών, δίνει επιπλέον κίνητρα στους γερμανούς φοιτητές να ακολουθήσουν το σύντομο, αλλά όχι πάντα και εύκολο, δρόμο του «bachelor».
πηγή DW
Dpa / Δήμητρα Κυρανούδη
Υπεύθ. Σύνταξης: Ειρήνη Αναστασοπούλου